Witam Was  bardzo  serdecznie…J w tym tygodniu rozmawiamy o rodzinie. Co to jest rodzina? Jaka powinna być? Jacy my powinnyśmy być?    Dlaczego?.......pomagamy? itp.
 Wypowiedzi dzieci na temat; W jaki sposób pomagają w domu?, Kto z ich pomocy jest zadowolony?, Czy czuje się z tego powodu szczęśliwy?, W jaki sposób sprawia przyjemność swoim bliskim?, Co robi tata i mama w domu”.

Posłuchaj piosenki o sprzątaniu -https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w  

 

Na początek naszych dzisiejszych zajęć zapraszam do zabawy ruchowo-naśladowczej „Zaklaszczmy radośnie” https://www.youtube.com/watch?v=r_hNKR9auo0

 

Kochani poproście rodziców aby poszukali Waszych zdjęć kiedy byliście mali oraz swoich z czasów dzieciństwa. Porozmawiajcie razem na temat tych zdjęć: z jakim wydarzeniem są związane, kiedy było robione itp. Porównajcie wygląd rodziców kiedy byli mali z waszym wyglądem w tym samym wieku, z pewnością uda Wam się znaleźć jakieś podobieństwa ;)

 

 

Piosenka na you tube Moja mama czarodziejka, albo Moja rodzina  możecie posłuchać.
Zabawa ruchowa: „Dom” – dzieci siedzą w kręgu, podzielone zostały na cztery grupy. Każdej grupie przypisana została nazwa przedmiotu (krzesło, stół, lampa, szafka, itp.) lub nazwy domowników, (mama, tata, dziecko, babcia itp.). Wywołane przedmioty lub osoby zmieniały miejsca. Na hasło „dom” wszyscy zamieniali się miejscami.. Słuchanie wiersza J. Sucharzewskiej pt. „Mama” – wypowiedzi dzieci na temat postępowania chłopca; ocena jego zachowania, (wiersz znajduje się w aneksie).


„Pomocna dłoń” – odczytanie listu Skrzata do dzieci i na odrysowanych dłoniach na kartce wypisanie na poszczególnych palcach zobowiązań dziecka, (w jakich czynnościach będzie pomagało?) – treść listu w zamieściłam w aneksie.


LIST OD SKRZATA
Drogie dzieci!
Znam wasze mamusie. Bardzo ją lubię. Martwi mnie jednak ich ciężka praca. Chętnie bym im pomógł, ale jestem już stary i słaby Wy natomiast możecie wykonać pewne prace w domu, aby waszym mamusiom było lżej. Proponuję, abyście wykonali taką pomocną dłoń, która będzie przypominała wam o waszych obowiązkach domowych.
Liczę na was dzieciaki. Skrzacik

„MAMA” - J. Suchaczewska
- Mamo, zapnij mi guziki!
- Mamo, wciągnij mi buciki!
- Mamo, zawiąż sznurowadło!
- Mamo, podnieś, bo coś spadło!
- Mamo, przynieś mi łyżeczkę!
- Mamo, popraw poduszeczkę!
We dnie, w nocy, wieczór, rano,
Ciągle tylko – Pomóż mamo!
Za to beczeć umie sam.
- Znasz takiego?
- Bo ja znam.

Osłuchanie z wierszem J. Koczanowskiej „Mama i tata" (czyta rodzic)

 

Mama i Tata to świat mój cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

 to dobre, czułe, pomocne ręce

 i kochające najmocniej serce.

 Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcę Wam za to,

że mnie kochacie,

że o mnie dbacie

i wszystkie psoty mi wybaczacie.

 

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta:

- Kim dla dziecka jest mama i tata?

- Za co dziecko dziękuje rodzicom?

 

Chętne dzieci mogą nauczyć się wiersza na pamięć. Mama  i tata, będą mieli miłą niespodziankę.

 

Kończenie zdań rozpoczętych przez Rodzica.

- Moi rodzice są kochani, bo…

- Pomagam rodzicom w…

- Lubię być w domu, bo…

- Z tatą najchętniej robię…

- Z mamą najchętniej robię…

 

Ułóżcie zdrobnienia do słów: mama i tata

Mama - mamusia, mamuśka, mamunia, maminka…

Tata - tatuś, tatusiek, tatunio…

  1. „Dokończ zdanie”- zabawa słowna. Utrwalenie nazw członków najbliższej rodziny.

 

Mama i tata to moi………………..

Mój brat jest dla mamy i taty………………….

Dziadek i babcia to rodzice……………………

Dla babci i dziadka jestem………………

Mój tata dla mojej babci jest………………….

Moja mama dla mojego dziadka jest………………….

Tata mojej mamy to mój……………………..

Mama mojej mamy to moja…………………….

Siostra mojego taty jest moją…………………………

Brat mojej mamy to mój………………

 

  1. „Zabawy edukacyjne bez zabawek”  

Zapraszam do zabaw, które nie wymagają żadnych rekwizytów, w które można bawić się praktycznie wszędzie. 

Budowanie bliskich relacji rodziców i dzieci oraz kształtowanie odporności emocjonalnej.

 

-„Skojarzenia”

Zaczynamy zabawę mówiąc dowolne słowo, np. „krowa”. Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co usłyszało, np. „mleko”. Naszym zadaniem jest znalezienie skojarzenia do słowa „mleko” itd.

 

- „Kalambury”

 Jedna z osób pokazuje hasło, nie używając języka. Reszta rodziny odgaduje to hasło.

 

- „Zamieńmy się rolami”

 Zabawa polega na odwróceniu sytuacji i ról: dorosły przejmuje rolę dziecka, a dziecko gra rolę osoby dorosłej.

 

„Co narysowałem?- masażyk. 

Bawimy się w parach. Mama lub tata rysuje palcem na plecach dziecka prosty wzór (słońce, trójkąt, dom). Dziecko odgaduje jaki rysunek powstał. Potem następuje zamiana ról.

 

Miara wzrostu dzieci i dorosłych.

Co potrzebne? miarka

Jeśli posiadacie w domu miarkę ścienną zmierzcie z rodzicami ile macie wzrostu Wy, rodzice i wasze rodzeństwo. Kto z Was jest najwyższy? A kto najniższy?

 

 

 

Powtórzcie proszę jakie znamy litery i cyfry. Oraz dni tygodnia. Liczby parzyste , nieparzyste. Oraz czym się  różni spółgłoska od samogłoski.

 

Karty pracy 6 latki książka str od 80 -83 ( oczywiście torcik dla chętnych) możecie mamusi czy rodzicom  zrobić piękne serduszko pokolorować  i wręczyćJ 26.05. DZIEN MATKI…

Karta pracy Czytam , pisze… str90, oraz karta pracy od str. 50 do 59.

 

Karta pracy 5 – latki ….. 26.05. 2020r. DZIEN MATKI.. nie  zapomnijcie mamusi wręczyć laurki.

Ksiażka str. 88 karta pracy od str. 48 do 55.  Bardzo serdecznie dziękuję  Rodzicom  za pomoc i życzę bardzo dużo zdrówka. Wszystkiego najlepszego wszystkim mamusiom. JJ

 

 do góry