WITAJCIE SERDECZNIE MALUSZKI ! ????

            W tym tygodniu wybierzecie się do świata kosmosu. Poznacie planety i zobaczycie jak wyglądają UFOLUDKI czyli stworzenia, które tam mieszkają.

,,Jestem sobie ufoludek cały zieloniutki. Mam trzy ręce, cztery nogi i nos okrąglutki. Oczy czarne tak jak węgiel, kreskę zamiast warg, brzuch jak balon i sprężynki trzy na głowie mam”

*Omawianie wyglądu ufoludka z rymowanki, a następnie narysowanie go według opisu:

-w jakim kolorze jest ufoludek?

-ile ma rąk, a ile nóg?

-jaki ma nos i w jakim kolorze ma oczy?

-co ma zamiast warg, a jak wygląda jego brzuch?

-co ma na głowie?

 

Poniżej dołączam link do piosenki dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

*Propozycje pytań do piosenki (dialog rodzica z dzieckiem):

- skąd przyleciały ufoludki?

- co to jest Mars? Jak wygląda ta planeta?

- zobacz jakie są jeszcze inne planety, spróbuj powtórzyć ich nazwy

- gdzie przyleciały Ufoludki? Która planeta to nasza Ziemia? Spróbuj ją pokazać

- co robiły Ufoludki na naszej planecie? Co to jest biwak? Co trzeba zrobić po skończonym biwaku? Czy Ufoludki posprzątały?

 

A teraz zobacz jak wyglądają wszystkie planety, które znajdują się w kosmosie:

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

 

Proszę jedną piosenkę nauczyć dzieci śpiewać.

Krótki wierszyk o ufoludkach, również do nauki dla dzieci:

 

,,Ufoludki, ufoludki

To zielone, małe ludki.”

 

Spróbujcie wierszyk mówić z różnym natężeniem głosu: cicho, głośno.

 

 

Praca plastyczna jaka jest proponowana na ten tydzień to wykonanie RAKIETY z rolki po papierze toaletowym albo dużej rakiety z kartonów. Rakieta może być pomalowana farbami albo obklejona kolorowymi kartami, wyciętymi kółeczkami, paseczkami itp., które pięknie udekorują rakietę. Jeżeli dzieci chciałyby się pochwalić swoimi pracami proszę zrobić zdjęcie i wysłać na maila krzeminska.karolina@wp.pl

 

Wstępem do rozpoczęcia pracy niech będzie ćwiczenie wizualizacyjne ,,Wyprawa na Zieloną Planetę”. Można ustawić z dzieckiem krzesła w rzędzie-symbolizują one siedzenia w rakiecie, razem z dzieckiem zająć pierwsze tak, żeby to ono kierowało . Opowiadaniu może towarzyszyć podkład muzyczny np.kojarzący się ze startem rakiety.

 

            Witaj na pokładzie statku kosmicznego.Zapraszam w niezwykłą podróż – na zieloną planetę. Proszę o zapięcie pasów. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Robicie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakby pływacie w nim. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila.

Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do zielonej planety. Patrzycie w zachwycie na zbliżającą się planetę. Serce wam bije mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was uśmiechnięty tłum mieszkańców planety. Czy przyjmą was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy zielonej planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na planecie?

Przerywamy opowieść i pytamy:

 – Jak nazywała się planeta?

 – Jak mogli wyglądać mieszkańcy Zielonej Planety?

 

Wychodzicie ze statku. Witają was tłumy uśmiechniętych twarzy, ludzkich twarzy, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone. Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

 

 

Kilka pomocnych zdjęć rakiet wykonanych przez dzieci.

 

 

 

 

 

 

Proszę, żeby dzieci, które mają książki czyli 4 i 5latki uzupełniły strony związane z omawianym tematem czyli kosmosem.

Dodatkowo proszę 5latki o zapoznanie z dwoma kolejnymi literkami.

 

 

Dziękuję za każdą chwilę poświęconą na pracę z dzieckiem, pozdrawiam Karolina Krzemińska

kosmos
kosmos
Załączniki:
Galeria
 do góry