Witam Was serdecznie w drugim tygodniu Maja. Już nie mogę się doczekać kiedy Was zobaczę…. Myślę że sobie świetnie radzicieJ jestem z Was bardzo dumna, niektórzy wysylają mi zadania. (kto chce), Jestem bardzo szczęśliwa, że mogę was zobaczyć,  dziękuje bardzo rodzicom.  W załączniku macie nagrodę do wydrukowania…jak nie macie drukarki to dostaniecie Dyplom za zdalne nauczanie,  jak się zobaczymyJ

Pozdrawiam serdecznie.  Oto temat na ten tydzień WIOSENNA ŁĄKA.

ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY

Dziecko utrwali informację na temat środowiska przyrodniczego jakim jest łąka.

Jak zawsze na realizację macie tydzień. Oczywiście tempo dostosujcie do waszych możliwości.

 

Życzę cudownych chwil spędzonych na nauce i zabawie ze swoimi pociechami.

 ZABAWY RUCHOW:

Gimnastyka poranna: https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

Ćwiczenia gimnastyczne https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc

Karty Pracy część 4 str.39-45

Książka s 82-87

               ODGŁOSY ŁĄKI

Znajdź sobie wygodną pozycję, zrelaksuj się, zamknij oczy i posłuchaj odgłosów łąki. Wyobraź sobie, że jesteś na łące, wyobraź sobie kwiaty, owady, zwierzęta, które tam występują.

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

 

 

  1. Wysłuchanie wiersza Iwony Salach ,,Łąka ” jako wprowadzenie do zajęcia.

    "Łąka tylu ma mieszkańców
    zwierząt, roślin kolorowych.
    Tu motylek, a tam pszczółka
    tutaj kwiatek – o różowy.
    Z kopca wyszedł krecik mały
    obok niego idzie mrówka.
    Na rumianku w krasnej sukni
    przycupnęła boża krówka
    Nad tą łąką kolorową
    bal wydały dziś motyle.
    Zapraszają wszystkie dzieci
    więc zatańczmy z nimi chwilę."

    Krótka rozmowa na temat treści wiersza , mieszkańców łąki . Wyjaśnienie trudnych słów występujących w tekście wiersza ( Boża Krówka, krasna suknia ).


    2. „Przywitanie na łące”  you tube – zabawa ruchowa z elementem artykulacyjnym z reakcją na przerwę w muzyce
    Dzieci przy muzyce tańczą dowolnie „na łące”, na przerwę w muzyce rodzic  zadaje zagadkę. Wybrane dziecko rozwiązuje zagadkę :
    • Co to za panie mają pasiaste ubranie ,
    od nich słodki miodek na pewno dostaniesz . ( pszczoły )
    Dzieci witają się naśladując dźwięki, które wydaje: bzz – bzz, bzz – bzz, podając sobie przy tym rękę z kolegami, gdy usłyszą muzykę dalej tańczą.
    • Skaczą po łące , pływają w wodzie .
    Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie ( żabki )
    Dzieci witają się mówiąc kum – kum, kum – kum, podając sobie ręce, gdy usłyszą muzykę tańczą dalej.
    • Zielone nogi, zielona „grzywa”, cóż to za konik w trawie przygrywa?
    (konik polny)
    Dzieci witają się mówiąc cyk – cyk, cyk – cyk, podając sobie rękę.
    • Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki, a po nasze żaby przybył aż z Afryki.
    (bocian)




    MASAŻYK „Małe żabki”- zachęcam do wspólnego wykonania w pozycji leżącej na brzuchu.

    Najpierw skaczą małe żabki.

    A za nimi żabek babki.

    Na prawo, na lewo,

    Do środka, na drzewo

    Bocian dziobem stuka w trawie.

    Ślimak patrzy nań ciekawie.

    Szczypaweczki spacerują , z rosy łapki otrzepują.

    Tutaj płynie sobie rzeczka, rybki tańczą w niej kółeczka.

                   Obejrzyjcie i posłuchajcie opowiadań o żabach.

    (można oglądać jeden odcinek dziennie)

    https://www.youtube.com/watch?v=fUeTJb0CqQs&list=PLDF-84ARhghcqOUItK8jemHWh2upvNC5e

    https://www.youtube.com/watch?v=uXfxfNpIKZU

     


    2. Zabawa z określaniem wartości logicznej zdań „ Czy to prawda czy to fałsz?” Rodzic  czyta dziecko odpowiada prawda , fałsz.
    • Biedroneczki są w czarne kropeczki.
    • Dziób zielony bocian ma.
    • Żaba aż trzy głowy ma
    • Motyle mają kolorowe skrzydełka.
    • Konik polny w trawie gra.
    • Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
    • Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
    • Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
    • A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.

    3. Improwizacja taneczna do utworu „Wiosna „ Vivaldiego you tube z wykorzystaniem szyfonowych chustek dla chętnych.

4. Piosenka  Łąka wiosną - Julia Wasielewska


5. . Praca plastyczna „Łąka” .  Inwencja twórcza dzieci.  

Propozycje działań plastycznych.

  1.            Do wykonania pracy plastycznej wystarczy kawałek kartonu oraz taśma dwustronna. Wyklejcie  na kartonie swoje imię, a następnie wyklejacie napis kwiatami, listkami, trawami, patyczkami, itp.
  2.            Biedronka z papieru

https://www.youtube.com/watch?v=eWWlSPZegk0&feature=share&fbclid=IwAR2wxC3xy8AokXEdrY1v3-w4eN8xY9Z3qOJ5ALtHFIRV8NLtQ4RQHlQCZDM

  1.            Wybierz się na łąkę z papierem kredkami, flamastrami lub farbami namaluj łąkę którą widzisz lub taką jaką chcielibyście, aby była

 

Karty pracy 6 latki -  książka str od 76 do 79. Karta pracy od 40 do 47. Karta pracy czyta, piszę liczę od 88-89. Proszę powtórzcie wszystkie literki.

  Karty pracy 5 latki – książka str. 82 do 86,  karty pracy od str. 38 do 47. 

Dziękuje bardzo pozdrawiam serdecznie.

DZIĘKUJE
DZIĘKUJE
Załączniki:
 do góry