Witam was serdecznie w ostatnim kwietniowym tygodniuJ)!!! I będzie jaki miesiąc…. Maj… BRAWO… POWTÓRZ JAKIE MAMY DNI TYGODNIA ORAZ MIESIĄCA.. DZIEKUJE
ZABAWY RUCHOWE:
Gimnastyka poranna: https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c&list=RDH0I1BRT3N7M&index=2
Zabawa taneczna: https://www.youtube.com/watch?v=YQNaA-U9Lcc
Ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8 - rozgrzewka
https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk
ZACHĘCAM DO OBEJRZENIA FILMU O TEATRZE
https://www.youtube.com/watch?v=azMWu8idFRk
https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0
OTO TEMAT NA TEN TYDZIEŃ „W ŚWIECIE TEATRU” Zagadka naprowadzająca:
Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę ?
Krzesła tam stoją rząd za rzędem, a ja tam bajkę oglądać będę. ( teatr)
Wyjaśnienie pojęć: teatr, pacynka, kukiełka, teatr cieni, pantomima, maski i czapki do przebrania. Wyjaśnianie dzieciom niezrozumiałych słów i pokaz elementów o których jest mowa. Nawiązanie do wspólnych wyjazdów do teatru, sposobu zachowania się w tym miejscu. Nawiązanie do doświadczeń dzieci.
2. Słuchanie wiersza czytanego przez RODZICA pt: ,, Po co jest teatr?” Joanny Kulmowej.
Po co jest teatr?
Ta drabina to schody do nieba,
A ta miska nad schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwykły pogrzebacz,
A z garnków są chełmy rycerzy,
Ale kto w te czary nie wierzy?
To jest teatr.
A teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd.
Rozmowa na temat przesłania wiersza: teatr jest magicznym miejscem, tam się wszystko może zmienić, jest bardzo ciekawy, rozmaity....
3. Pokaz wyrazu: teatr i aktor ( globalne czytanie), podział wyrazu na sylaby, wyróżnienie głoski w nagłosie i wygłosie. KSIAŻKA STR 72, 73
4. Ćwiczymy pamięć i dykcję, czyli ważne cechy aktora. ( n – l wyjaśnia pojęcia)
- Na wysokiej górze rośnie drzewo duże.
A nazywa ono się apli – papli – blite – blau.
A kto tego nie wypowie w kacie będzie stał.
- Ciocia Klocia przyniosła łakocie.
- Deszcz dzwoni o szyby.
5. Zabawa w ,,Teatr rąk”.
Dzieci biorą rękawiczki i przyklejają , malują, na nich oczy, nos, usta i tp. Po przygotowaniu pacynki zaczyna się przedstawienie.
Kilkoro dzieci zakłada na dłonie rękawiczki i chowa się za parawan, drzwi, itp. Zza drzwiami widać tylko dłonie. Rodzic prosi by pomachały na powitanie, okazały radość, smutek, zdenerwowanie, żeby dłonie próbowały porozmawiać ze sobą bez słów ( dzieci za drzwiami, wersalką itp. zmieniają się, można dołączyć muzykę, tworząc układ choreograficzny na powitanie lub pożegnanie). Pacynki dla chętnych dzieci.
WYJAŚNIENIE POJĘĆ:
Spektakl – utwór dramatyczny lub inne dzieło sztuki teatralnej odegrane przez aktorów przed zgromadzoną w tym celu publicznością. Widowisko teatralne stanowi efekt połączenia różnych sztuk – literatury (w wypadku przedstawienia dramatu), sztuki aktorskiej, muzyki (zwłaszcza w przedstawieniach muzycznych, jak opera lub operetka), choreografii (zwłaszcza w przypadku widowisk baletowych). Koordynatorem i właściwym twórcą widowiska teatralnego jest przeważnie reżyser.
Rekwizyt - przedmiot potrzebny w przedstawieniu teatralnym lub na planie filmowym, związany z akcją sztuki albo filmu, niezbędny do wykonywania określonej czynności lub charakterystyczny dla kogoś.
Kulisy – Miejsce za sceną, gdzie trwają przygotowania aktorów i dekoracji.
Charakteryzator – zawód, polegający na nadaniu twarzy i sylwetce aktora cech granej przez niego postaci (wieku, osobowości, wyglądu zewnętrznego). Do narzędzi pracy charakteryzatora należą: kosmetyki, peruki, zarosty itd.
Kostium – ubiór aktora charakteryzujący daną postać, wyróżniający daną osobę.
Aktor – osoba odgrywająca rolę w teatrze lub filmie.
Dekoracja – zaprojektowana i urządzona przez scenografa przestrzeń, w której rozgrywa się akcja sceniczna.
Widz – obserwator na widowni.
Scena – przestrzeń (podwyższenie) w budynku teatralnym przeznaczone dla wystawiania utworów.
Pantomima – rodzaj przedstawienia, w którym aktor (mim) nie używa głosu, tylko odgrywa przedstawienie używając ruchu, mowy ciała i gestów.
Sufler – osoba odpowiadająca za koordynację i zgodność z planem przebiegu przedstawienia, w szczególności podpowiadająca aktorowi zza kurtyny lub ze specjalnego miejsca na scenie w sytuacji, gdy aktor zapomni tekstu podczas inscenizacji.
Antrakt - przerwa między aktami przedstawienia teatralnego, opery, częściami koncertu muzycznego; także epizod instrumentalny wykonywany między aktami opery czy baletu.
KSIAŻKI 6 LATKI - Obejrzyj obrazek opowiedz co się na nim dzieje znajdź wszystko na głoskę „H” h”. Wprowadzenie głoski H. Proszę zrobić w książce od str. 14 do 23. A w książce Kolorowy start Czytam liczę ….. od str. 80 do 82.
Książki 5 latki - podziel nazwy zdjęć na głoski od str. 12 do 19. Ksiażka str. 74 , 75 – powtórzenie wiadomości mniej, więcej, tyle samo. W wyprawce macie różne rysunki do pokolorowania- macie ochotę możecie sobie zrobić. Dziękuję bardzo pozdrawiam serdecznieJ