Witam serdecznie

Zaczynamy omawiać tematy wakacyjne . W tygodniu to „Wakacyjne podróże” oraz bezpieczeństwo.  Jak zawsze propozycje aktywności są o zróżnicowanym stopniu trudności. Wybierajcie te, które dla waszych dzieci są odpowiednie i wykorzystujcie je w dowolnym czasie i tempie.

Pozdrawiam Jolanta Bienicka

 

Ćwiczenia na Słońcu

https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc&t=5s

Zabawa taneczno – ruchowa

Na słowa „teraz wszyscy łapmy ręce…” wykonujcie dowolne ruchy (podskakiwanie , przeskakiwanie
z nóżki na nóżkę itp.).

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

 

ZACHĘCAM DO OBEJRZENIA FILMU O KRAJOBRAZACH W POLSCE

Polska od gór do morza krajobrazy

https://www.youtube.com/watch?v=kHg_tid5mP4

 

PIOSENKA „PODRÓŻE MAŁE I DUŻE”

https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4

 Chociaż mam niewiele lat, to wszystko ciekawi mnie.

Pragnę zwiedzić cały świat, podróżować, uczyć się.

Chcę zobaczyć inne kraje, by znać je nie tylko z map.

Ja z uśmiechem chcę przemierzać świat.

  1. Gdy w Londynie się pojawię to przywita mnie Big Ben

i piętrowym autobusem będę jeździć cały dzień.

A o piątej, gdy herbatkę pije sama królowa

w rejs zabierze mnie Tamiza.

 Chociaż mam niewiele lat…

  1. Kto się zbliża do Paryża ten widzi wieżę Eiffla.

A ze ściany w Luwrze oczko puści mu Mona Lisa.

We Francji nawet szkraby jedzą ślimaki i żaby

Dzwonem dzwoni dzwonnik z Notre Dame

Chociaż mam niewiele lat…

 

WIERSZ:  WAKACYJNE PLANY

Kiedy wakacje i nie pada deszcz,

Możesz gdzieś wyjechać, jeśli tylko chcesz.

Kiedy są wakacje – morze, góry, las,

Gdzie tylko się znajdziesz,

Miło spędzisz czas.

Latem złociste promienie Słońca

Padają na ziemię,

Popatrz – rozwiały się chmury,

Baw się i nie bądź ponury!

Morze – muszelki i piasek,

Góry lub łąka za lasem,

Warmia – Czekaja jeziora,

Lato – już wyjechać pora!

 

Pytania do treści wiersza: O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje? Co można robić, kiedy są wakacje?

CO TO  JEST BEZPIECZEŃSTWO  https://www.youtube.com/watch?v=6r-fdr_CcPM

 

Posłuchajcie sobie filmiku edukacyjnego o bezpieczeństwie.  https://www.youtube.com/watch?v=gSzVtcWBd_w

Ruch dla zdrowia – ćwiczenia ruchowe opracowane w oparciu o Metodę Ruchu         
Rozwijającego W. Sherborne.

  • Uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu dla zdrowia.
  • Kształcenie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie u dziecka pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.
  • Wdrażanie do przeżywania wspólnego wysiłku fizycznego.
  • Kształcenie umiejętności wyzwalania poprzez ćwiczenia ruchowe nagromadzonych napięć i emocji.
  • Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie poprzez ruch

 

  • ĆWICZENIA  POZNANIE SWOJEGO CIAŁA :
  •  
  • - Leżenie na plecach – „Przyklejamy się mocno do podłogi” 
    - Leżenie na brzuchu – „Przyklejamy się mocno do podłogi”
    - Ślizganie się w kółko na plecach
    - Ślizganie się w kółko na brzuchu 
    - Siedząc przemienne przyciąganie nóg zgiętych w kolanach (ręce oparte wzdłuż boków)
    - Siedząc – kręcenie się w kółko na pośladkach 
    - Czołganie się na brzuchu do przodu, z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg 
    - Czołganie się na plecach do przodu, z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg
    - W siadzie prostym – rozcieranie i poklepywanie kolan, ud, łokci itp. 
    - Marsz z wysokim unoszeniem kolan
    - Bieg na „gumowych nogach”
    - Siad podparty – uderzanie o podłogę stopami (szybko/wolno)
    - Leżenie na plecach i turlanie się w różne strony

Poznanie otoczenia fizycznego:
- Jeździmy po całej sali na brzuchu, na plecach, na pośladkach
- „Tunel” – chłopcy robią tunel, dziewczynki przechodzą pod nim na czworaka, po przejściu kolejki następuje zmiana ról
- „Drabina” – chłopcy leżą równolegle w odstępach na dywanie, dziewczynki przechodzą między nimi jak po szczeblach drabiny, po przejściu kolejki następuje zmiana ról

Nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą:
- Prowadzenie ślepca – jeden ćwiczący zamyka oczy, a drugi widzący prowadzi go po całej sali 
- Walka kogutów – dzieci w parach w przysiadzie doskakują do siebie dotykając się dłońmi i odskakują od siebie
- Taczki – jedno z ćwiczących dzieci przytrzymuje drugie za kostki, dziecko porusza się na dłoniach imitując taczkę
- Fotelik – pozycja siedząca, kołysanie się w parach
- Paczka – dziecko zwija się w „kłębek” a współćwiczący próbuje „rozwiązać paczkę” ciągnąc za ręce i nogi 

Ćwiczenia twórcze:
- Swobodny taniec przy muzyce wolnej i szybkiej


Zakończenie:
- Wyciszenie przy relaksującej muzyce – leżenie na plecach, swobodny wdech powietrza nosem, wypuszczenie ustami.

 

KARTY PRACY

 

 

5 - latki od str. ksiażka str 92-93 oraz ćwiczenia od str 64 do 69.

6 - latki od   od  STR 70 DO 79 , KARTA KOLOROWY START STR 93, książka str 88-89.   KTO ma jakieś zaległości proszę je uzupełnić – dziękuje  .

 

BARDZO SEREDECZNIE WAS POZDRAWIAM I ŚCISKAM MOCNOJ  

 

Załączniki:
 do góry