Dzień dobry

Rozpoczynamy tydzień z tematem „Niby tacy sami, a jednak inni ”. Poniżej znajdują się propozycje form aktywności do realizacji w domu .Wykorzystujcie je w dowolnym czasie i tempie
w tygodniu od 01 do 05 czerwca  Jak zawsze propozycje aktywności są o zróżnicowanym stopniu trudności. Wybierajcie te, które dla waszych dzieci są odpowiednie. Zachęcam do realizacji i życzę owocnej pracy.

Pozdrawiam Jolanta Bienicka

 

ĆWICZENIA PORANNE

https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM&t=85s

ZABAWY RUCHOWE:

https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

https://www.youtube.com/watch?v=eiU7oJgktuo

PIOSENKA Z POKAZYWANIEM: PRAWA LEWA

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

KARTY PRACY

KARTY PRACY 6 LATKI KSIAŻKA  OD STR 84 DO 87  W WYPRAWCE MA CIE TAKIEGO JEŻYKA … MOŻECIE GO OZDOBIĆ I DAĆ PRZYJACIELOWI ( JAK BĘDZIE JUŻ MOŻLIWOŚC SPOTKANIA)

 

KARTA PRACY  OD STR 60 DO 75 ORAZ POĆWICZCIE DODAWANIE I ODEJMOWANIE W KARCIE PRACY PISZE , CZYTAM, LICZĘ STR 92 DO 93

KARTY PRACY 5 LATKI KARTA PRACY OD STR 56 DO 63.

 

 

ZACHĘCAM DO OBEJRZENIA FILMU O PRAWACH DZIECKA:

www.youtube.com/watch?v=p5i0mEpYZq0&t=19s

 

WIERSZ "O PRAWACH DZIECKA"

 autor Marcin Brykczyński

 

Niech się wreszcie każdy dowie i rozpowie w świecie całym, że dziecko to także człowiek. Tyle, że jest mały. Dlatego ludzie uczeni, którym za to należą się brawa.

 Chcąc wielu dzieci los odmienić stworzyli dla was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta próbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego, a szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego. Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi i mam prawo sam wybierać,
z kim się będę bawić. Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać. Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami. Nikt nie może moich listów czytać bez pytania. Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania. Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa. A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa. Tak się w wiersze poukładały. Prawa dla dzieci na całym świecie. Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.

 

„CZEŚĆ” W 10 JĘZYKACH

www.youtube.com/watch?v=pFH6V8FRRb0

Piosenka: Jesteśmy dziećmi:

www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

 

PIOSENKA DO POSŁUCHANIA: KOLOROWE DZIECI (refren do nauki na pamięć)

www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4&t=108s

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

 

 

WIERSZ „MAŁE CUDA”

autor A. Widzowskiej

 

To nieprawda, że dorośli najmądrzejsi są pod słońcem,

bo kto uczy ich radości? Małe roześmiane brzdące!

Tak wspaniale być maluchem, biegać boso, liczyć mrówki,

koniec tęczy mieć za uchem, łowić ryby na sznurówki.

Wszystkie dzieci są ciekawe, chcą znać pismo i cyferki,

badać to, co piszczy w trawie, wiedzieć, czemu słoń jest wielki.

Gdy się dziecku coś nie uda i popada w tarapaty,

wspieraj je, a sprawisz cuda, nie krzycz głośniej od armaty!

Dzieci lubią być słuchane, kiedy mówią coś z powagą,

a gdy czasem chcą być same, mają też do tego prawo.

Nikt nie może szturchać dziecka, straszyć klapsem ani pasem,

śmiać się, gdy mu leci łezka, lub nazywać go głuptasem.

Czasem dzieci są marudne, płaczą z żalu lub ze złości,

są samotne, śpiące, brudne, ale zawsze chcą miłości!

Gdy się duzi bawią z dziećmi w śmichy-chichy, poczytajki,

świat jest piękny i bezpieczny, lepszy od zmyślonej bajki.

 

Pytania do treści wiersza: Czego dorośli mogą nauczyć się od dzieci? Czego dzieci oczekują od dorosłych? Jakie prawa mają dzieci?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JAKO ZADANIE PLASTYCZNO – TECHNICZNE ZACHĘCAM DO WYKONANIA ŚLIMAKA WG INSTRUKCJI:

 

 

DODATKOWE KARTY PRACY: W ZAŁACZNIKU DO POBRANIA

 

SLIMAK
SLIMAK
Załączniki:
 do góry