Witam serdecznie
Zaczynamy omawiać tematy wakacyjne . W tygodniu to „Wakacyjne podróże” oraz bezpieczeństwo. Jak zawsze propozycje aktywności są o zróżnicowanym stopniu trudności. Wybierajcie te, które dla waszych dzieci są odpowiednie i wykorzystujcie je w dowolnym czasie i tempie.
Pozdrawiam Jolanta Bienicka
Ćwiczenia na Słońcu
https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc&t=5s
Zabawa taneczno – ruchowa
Na słowa „teraz wszyscy łapmy ręce…” wykonujcie dowolne ruchy (podskakiwanie , przeskakiwanie
z nóżki na nóżkę itp.).
https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA
ZACHĘCAM DO OBEJRZENIA FILMU O KRAJOBRAZACH W POLSCE
Polska od gór do morza krajobrazy
https://www.youtube.com/watch?v=kHg_tid5mP4
PIOSENKA „PODRÓŻE MAŁE I DUŻE”
https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4
Chociaż mam niewiele lat, to wszystko ciekawi mnie.
Pragnę zwiedzić cały świat, podróżować, uczyć się.
Chcę zobaczyć inne kraje, by znać je nie tylko z map.
Ja z uśmiechem chcę przemierzać świat.
- Gdy w Londynie się pojawię to przywita mnie Big Ben
i piętrowym autobusem będę jeździć cały dzień.
A o piątej, gdy herbatkę pije sama królowa
w rejs zabierze mnie Tamiza.
Chociaż mam niewiele lat…
- Kto się zbliża do Paryża ten widzi wieżę Eiffla.
A ze ściany w Luwrze oczko puści mu Mona Lisa.
We Francji nawet szkraby jedzą ślimaki i żaby
Dzwonem dzwoni dzwonnik z Notre Dame
Chociaż mam niewiele lat…
WIERSZ: WAKACYJNE PLANY
Kiedy wakacje i nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać, jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje – morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz,
Miło spędzisz czas.
Latem złociste promienie Słońca
Padają na ziemię,
Popatrz – rozwiały się chmury,
Baw się i nie bądź ponury!
Morze – muszelki i piasek,
Góry lub łąka za lasem,
Warmia – Czekaja jeziora,
Lato – już wyjechać pora!
Pytania do treści wiersza: O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje? Co można robić, kiedy są wakacje?
CO TO JEST BEZPIECZEŃSTWO https://www.youtube.com/watch?v=6r-fdr_CcPM.
Posłuchajcie sobie filmiku edukacyjnego o bezpieczeństwie. https://www.youtube.com/watch?v=gSzVtcWBd_w
Ruch dla zdrowia – ćwiczenia ruchowe opracowane w oparciu o Metodę Ruchu
Rozwijającego W. Sherborne.
- Uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu dla zdrowia.
- Kształcenie sprawności fizycznej.
- Rozwijanie u dziecka pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.
- Wdrażanie do przeżywania wspólnego wysiłku fizycznego.
- Kształcenie umiejętności wyzwalania poprzez ćwiczenia ruchowe nagromadzonych napięć i emocji.
- Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie poprzez ruch
- ĆWICZENIA POZNANIE SWOJEGO CIAŁA :
- - Leżenie na plecach – „Przyklejamy się mocno do podłogi”
- Leżenie na brzuchu – „Przyklejamy się mocno do podłogi”
- Ślizganie się w kółko na plecach
- Ślizganie się w kółko na brzuchu
- Siedząc przemienne przyciąganie nóg zgiętych w kolanach (ręce oparte wzdłuż boków)
- Siedząc – kręcenie się w kółko na pośladkach
- Czołganie się na brzuchu do przodu, z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg
- Czołganie się na plecach do przodu, z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg
- W siadzie prostym – rozcieranie i poklepywanie kolan, ud, łokci itp.
- Marsz z wysokim unoszeniem kolan
- Bieg na „gumowych nogach”
- Siad podparty – uderzanie o podłogę stopami (szybko/wolno)
- Leżenie na plecach i turlanie się w różne strony
Poznanie otoczenia fizycznego:
- Jeździmy po całej sali na brzuchu, na plecach, na pośladkach
- „Tunel” – chłopcy robią tunel, dziewczynki przechodzą pod nim na czworaka, po przejściu kolejki następuje zmiana ról
- „Drabina” – chłopcy leżą równolegle w odstępach na dywanie, dziewczynki przechodzą między nimi jak po szczeblach drabiny, po przejściu kolejki następuje zmiana ról
Nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą:
- Prowadzenie ślepca – jeden ćwiczący zamyka oczy, a drugi widzący prowadzi go po całej sali
- Walka kogutów – dzieci w parach w przysiadzie doskakują do siebie dotykając się dłońmi i odskakują od siebie
- Taczki – jedno z ćwiczących dzieci przytrzymuje drugie za kostki, dziecko porusza się na dłoniach imitując taczkę
- Fotelik – pozycja siedząca, kołysanie się w parach
- Paczka – dziecko zwija się w „kłębek” a współćwiczący próbuje „rozwiązać paczkę” ciągnąc za ręce i nogi
Ćwiczenia twórcze:
- Swobodny taniec przy muzyce wolnej i szybkiej
Zakończenie:
- Wyciszenie przy relaksującej muzyce – leżenie na plecach, swobodny wdech powietrza nosem, wypuszczenie ustami.
KARTY PRACY
5 - latki od str. ksiażka str 92-93 oraz ćwiczenia od str 64 do 69.
6 - latki od od STR 70 DO 79 , KARTA KOLOROWY START STR 93, książka str 88-89. KTO ma jakieś zaległości proszę je uzupełnić – dziękuje .
BARDZO SEREDECZNIE WAS POZDRAWIAM I ŚCISKAM MOCNOJ